Låt våra äldre stanna på Västerhäll

Då Västerhälls lokaler har nått slutet av sin tekniska livslängd riskerar nu alla hyresgäster att få flytta till andra äldreboenden i Jönköpings kommun i väntan på att det nya äldreboendet på Herrgårdsgärdet ska stå klart. Personalen, boenden och anhöriga har fått höra att det nya äldreboendet förhoppningsvis kommer stå färdigt i början av 2024.

Vi i personalen har fått göra våra röster hörda till tekniska och till Ilan de Basso, men för oss verkar det som att det redan är bestämt att vi får inte vara kvar i väntan på nya äldreboendet på Herrgårdgärdet.

Det är synd om de boende på Västerhäll som nu kanske får flytta från Tenhult, de flesta av dem kommer nog inte avsluta sina dagar i den bygd de växt upp och hjälpt till att skapa.

Varför skriver jag det här? Jo för att fler ska få chansen att hjälpa till så att vi på Västerhäll får stanna kvar tills det nya är färdigt. Ju fler desto starkare!

Hjälp oss med din underskrift så att vi kan visa att det är fler än personal och boende på Västerhäll som vill stanna kvar i sin hembygd i väntan på nya boendet.

• Underskrifter lämnas över till kommunalråd i slutet av oktober.

Mvh Eleonore Blixth, personal på Västerhäll.