Låt Idris stanna i Sverige!

Vi har precis fått dåliga nyheter om att vår käre vän Idris Rahmatyar fått avslag på sitt uppehållstillstånd och riskerar att inte få stanna i Sverige. Detta blir vi elever här på Donnergymnasiet väldigt upprörda över då Idris är en godhjärtad och omtänksam kille. Vi tycker att det är fel och att det är inhumant att utvisa honom. Vi hoppas att namninsamlingen som vi har gjort kan bidra till en förändring i beslutet som de har gjort och att Idris ska få stanna här i Sverige.

Vi umgås med Idris väldigt mycket i skolan och käkar lunch tillsammans. Han har berättat för oss om hur mycket han jobbar varje dag och att det ofta blir sena kvällar för honom. Efter jobbet studerar han hårt varje kväll vilket är otroligt. Han har även en väldigt stor passion för bodybuilding. Flera elever har tränat med Idris flera gånger och man märker att han älskar det, men framförallt älskar han Sverige och människorna. Hans största önskan är att få uppehållstillstånd här i Sverige och att bli en god svensk medborgare.

När vi går i korrioderna visar han alltid att han är omtänksam och bryr sig, han frågar hur vi mår och vad vi ska göra. Han hjälper oss gärna och gör så mycket som visar att han verkligen är en god människa. Idris är en väldigt trevlig människa som bidrar med positiv energi i skolan varenda dag, trots hans fulla schema då han ständigt jobbar, pluggar och tränar som hade stressat nästan vilken människa som helst, men inte honom. Han är mycket målmedveten, mycket ambitiös och en härlig människa. Han har knutit starka vänskapsband med många av oss här på Donnergymnasiet.

Idris är en del av vår skola och våra liv.

Det är är en namninsamling från människor som vägrar att låta Idris få lämna Sverige. Vi vädjar om rättvisa, låt Idris vara kvar i Sverige. Låt honom fortsätta att föverkliga sig själv i sitt nya liv här i Sverige. Han är och kommer att vara en stor tillgång för vårt land i framtiden.

Hälsningar

Daniel Moin, Joel Tesfaldet, Mario Bugarin, Emma Badak, Lucas Ucar, Adam El Jabaoui, Kerim Kapetanovic och elever på Donnergymnasiet.

Elever på Donnergymnasiet    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Elever på Donnergymnasiet lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.