Låt Heybet Demir stanna!

En person som jag känt i snart tio år har fått besked om att han ska utvisas för att hans arbetsgivare har brutit deras anställningsavtal. Heybet har äntligen lyckats köpa den lägenhet han slitit för att köpa för sina egna pengar. Han har lärt sig svenska och byggt upp sitt liv här i Sverige och nu kan det plötsligt ta slut när vi alla trodde att han skulle få permanent uppehållstillstånd.

Det är med hela mitt hjärta jag ber er att skriva under på vår namninsamling så att vi har en större chans att få igenom överklagan. Visa vilka medmänniskor ni är!

Migrationsverkets presskommunikatör använder själv orden "skev och fyrkantig" när hon pratar om den lag som finns för att skydda arbetstagare från att utnyttjas.

Intervju i Sydsvenskan

Intervju i TV4-nyheterna

Intervju om namninsamlingen i Sydsvenskan

Låt Heybet Demir stanna! Det minsta vi kan göra är att försöka påverka.

OBS! Glöm inte att bekräfta er underskrift genom er mail, annars syns den inte. Hjälp gärna till att dela eller vad som helst för att sprida detta. All kärlek.