LÅT FAMILJEN STANNA KVAR I SVERIGE

Tillåt Vår Kära Vänner Att Stanna i Sverige**

---

Vi, de underskrivna, vädjar till er med hjärtat i handen för att uppmärksamma en ofattbar orättvisa som hotar att splittra en underbar familj och skicka våra älskade vänner ifrån oss. Det är med brinnande frustration och en känsla av maktlöshet inför denna kalla och orättvisa värld som vi samlas för att be om er hjälp.

Ta dig in i detta sits. Sverige är det enda riktiga, och säkra hem du har. Det är här du har din familj, dina vänner, din utbildning. Men nu ska du tvingas lämna allt du vet om. Tänk att inte kunna bygga upp det liv du kämpat för i flera år, och istället bli inkastad till ett farligt, osäkert och odemokratiskt samhälle. Familjen är ingen belastning för det svenska samhället, tvärtom är de goda människor som kommer bidra med gott till framtiden. Det finns inga anledningar att tvinga de lämna Sverige. Vi måste göra allt vi kan i vår makt för att säkra deras framtid Ännu en gång, ta dig in i deras situation för en dag./ Shugri

Här är en text som ett syskon i familjen har skrivit;

Vi har bott i Sverige i 8 år och har inte fått uppehållstillstånd. Vi kom till Sverige då det har varit krig i vårt land, och det kriget var mot vår folkgrupp vilket gjorde att vi inte kunde bo där av flera anledningar, vi inte vara dem vi är.

Vi har inga kusiner eller släktingar kvar som bor i irak, då alla flydde. Vi alla barn går i skolan och har våra drömmar, men eftersom vi inte kan vara kvar i landet så kan vi inte heller uppfylla dem.Vi kan inte gå i skolan längre i vårt hemland.

Anledningen är att vi inte har bott i landet i flera år, vilket vi har gjort då vi flytta till Sverige. Vi kom hit som småbarn och nu är några av oss vuxna och man kan säga att en hel del av vår uppväxt var här i Sverige, Sverige är en del utav oss.

Det kommer kännas tufft att behöva gå från att vi har det bra här, till att inte gå i skolan längre och behöva leva på ett annat sätt. Vår lillebror är till och med född i Sverige, vilket kommer påverka honom en hel del, men även vi andra barn för vi var inte heller då växte upp där. Vi själva känner att det är så orättvist, att allt detta ska behöva hända.

Shugri Abdi Hashi    Kontakta namninsamlingens skapare