Låt familjen Eskender få stanna kvar i Sverige

Familjen Eskender behöver din hjälp !

Familjen Eskender har bott i Sverige i 12 år. De byggt hela sina liv i Sverige och etablerat sig i det svenska samhället. De pratar flytande svenska

Barnen har byggt hela sitt liv i Sverige och drömmer om att påverka landet på ett positivt sätt. Deras föräldrar har arbetet i flera år och bidragit till det svenska samhället precis lika mycket som en vanlig svensk person.

Hela familjen har alla sina vänner här. 3 barn i familjen är gymnasieexaminerade och en har en pågående gymnasieutbildning. Familjen och barnen är aktiva i det svenska samhället. Dem sitter alltså inte hemma och ödslar tid utan de gör sin del i vårt samhälle samt förtjänar att stanna kvar i landet. Föräldrarna samt 1 av barnen arbetar och 1 av dem går på en bibelskola i en församling som ligger mitt i Stockholms innerstad.

Det äldsta barnet har uppehållstillstånd och Migrationsverket har fattat ett beslut som riskerar att han kommer att skiljas ifrån sin familj. Han riskerade att bli ensam utan sin familj och föräldrarna tvingas lämna en son.

För tillfället har pappan och ena dottern blivit omhändertagen av polisen. Det är orimligt att skicka hem dem. Sverige är deras hem och de bör inte deporteras.

Vi är därför flera privatpersoner, nära vänner och trogna svenska medborgare som gått ihop för att hjälpa den här fina familjen. Stå tillsammans med oss och hjälp oss se till att Eskender familjen är kvar i Sverige genom att skriva under denna namninsamling!

Adonay Gebremeskel    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Adonay Gebremeskel lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.