Låt familjen Azizi få stanna kvar i Sverige

Hjälp Familjen Azizi Stanna i Sverige  Vi, de underskrivna, vädjar till er med hjärtat i handen för att uppmärksamma en ofattbar orättvisa som hotar att splittra Den underbara familjen Azizi Det är med brinnande frustration och en känsla av maktlöshet inför denna kalla och orättvisa värld som vi samlas för att be om er hjälp. Ta dig in i denna sits. Sverige är det enda riktiga, och säkra hem du har. Det är här du har dina vänner, din utbildning. Men nu ska du tvingas lämna allt du vet om. Tänk att inte kunna bygga upp det liv du kämpat för i flera år, och istället bli inkastad till ett farligt, osäkert och odemokratiskt samhälle. Familjen är ingen belastning för det svenska samhället, tvärtom är de goda människor som kommer bidra med gott till framtiden. Det finns inga anledningar att tvinga de lämna Sverige. Vi måste göra allt vi kan i vår makt för att säkra deras framtid Ännu en gång, ta dig in i deras situation för en dag.

Här är en text i familjen har skrivit;

Mitt namn är Parsa azizi är äldsta sonen i familjen jag är 17 år gammal. Jag kom till Sverige när jag gick i 1an och nu går jag på första året i gymnasiet jag har tillbringat hela mitt liv i Sverige. Jag kan inte prata min hemspråk som är persika jag har glömt bort det helt.. Jag va bara ett barn när jag kom hitt.

Jag har stora drömmer, jag vill plugga till Apotekare eller tandläkare efter gymnasiet. Detta kan jag inte göra i Iran som är mitt land. Mitt liv kommer förstöras och kommer inte kunna plugga.

Vi har bott i Sverige i 10 år och har inte fått uppehållstillstånd. Vi kom till Sverige då vi har haft problem i Iran och vi är kristna och vilket gjorde att vi inte kunde bo där av flera anledningar. Ni vet säkert om man är kristen i Iran vad det kommer hända, dom kommer döda oss direkt när vi är i iran!.  Då vi flydde till Sverige för att få skydd. Jag och mina två lillebröder som är 6 och 3 år och dem är föda i Sverige och vi går i skolan och har vi våra drömmar, men eftersom vi inte kan vara kvar i landet så kan vi inte heller uppfylla dem. Vi kan inte gå i skolan längre i vårt hemland. Vi kommer inte kunna ha den utbildningen vi drömmer om.  Min mamma och pappa studerar SFI och går nu utbildning. Dem kämpar. Jag kom hit som barn och gick i 1an och nu att en hel del av min uppväxt var här i Sverige, Sverige är en del utav mig.  Det kommer kännas tufft att behöva gå från att vi har det bra här, till att inte gå i skolan längre och behöva leva på ett annat sätt. Mina två l lillebröder är till och med född i Sverige, vilket kommer påverka båda två en hel del, men även jag som kom till sverige när jag gick i 1an och idag går i första året i gymnasiet Vi själva känner att det är så orättvist, att allt detta ska behöva hända.

Familjen behöver verkligen erat hjälp!!

Familjen Azizi, Vänner, svensk medborgare.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Familjen Azizi, Vänner, svensk medborgare. lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.