Låt barnen äta bra mat lagad på plats!

Växjö kommun har valt att omorganisera och se över antalet tillagningskök på förskolorna. En centralisering av maten leder till att flera förskolor istället får mottagningskök (huvudinkomponenten får förskolan färdiglagad och varm, de får själva koka potatis/pasta/ris och göra sallad) eller serveringskök (all mat är färdiglagad, även färdiga mellanmål). Det som styr är antalet portioner som lagas på förskolan.

Att spara in pengar på något så viktigt som våra barn anser jag är helt fel. Skriv under och visa Växjö kommun att vi inte accepterar att de förändrar det som fungerar så bra idag!

Det är upp till varje förskola vad som är bäst i deras organisation!

Kristina Hallberg    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Kristina Hallberg överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.