Lägg inte ner BUP i Lidköping!!!

att lägga ner BUP är skamligt och förjävligt rent ut sagt borde förr ökas en minska resurserna!! Se hit våra kära politiker!! Enligt rapporter så visar de tydligt att den psykiska ohälsan har försämrats kraftigt under de senaste åren hos barn och ungdomar. Det är redan stora köer till BUP och vid en eventuell flytt till Mariestad eller Skövde så kommer det bli ännu värre för det kommer bli oerhört stora mottagningar och ännu jobbigare för de här unga personerna som får längre resvägar och barnen är vår framtid som är viktig att värna om och vara behjälpliga. Om vi inte tar tag i detta problem i ett så tidigt skede så kommer det bara bli ännu större konsekvenser och problem för samhället i form av fler sjukskrivningar och personer som inte klarar av att gå till skolan exempelvis.

Genom att skriva under godkänner jag att Elin Svantesson överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.