Kameror i Nynäshamns skatepark

Nynäshamns skatepark har blivit en plats där barn och unga samlas för att göra något de älskar. Tyvärr har det blivit mer och mer utav andra aktiviteter på platsen såsom drogförsäljning, verbala och fysiska konflikter samt enorm skadegörelse. Jag har pratat med såväl polis som Securitas och båda parter har efterfrågat kameror. Det verkar dock som att det behövs mer för att kameror faktiskt ska sättas upp på platsen.
Jag har förståelse för att vissa inte vill känna sig övervakade, samtidigt har den miljö barnen växer upp i blivit både farlig och ohälsosam. En del barn känner sig inte ens längre trygga att befinna sig på platsen efter alla händelser som varit där den senaste tiden.
Det är på tiden att vi medborgare går ihop och en gång för alla kräver att nödvändiga åtgärder tas för våra barns trygghet.

Kostnaden av att sätta upp kameror må vara hög men de kostnader som konstant läggs ut på att reparera alla de skador som görs är betydligt högre. Det har till och med gått så långt att man struntar i att reparera skador då de ändå kommer förstöras igen. Den en gång fina toalett med vattenkran är totalförstörd och numera låst. Någon har till och med lyckats bryta sönder betongen i bowlen under helgen.

Det måste bli ett stop på såväl kriminaliteten och vandaliseringen på denna plats där våra minderåriga barn spenderar sin lediga tid.

Tillsammans kanske vi kan återskapa denna populära plats till ett tryggare ställe att vara på och förebygga brott istället för att vänta och se på när det har skett.

Genom att skriva på godkänner jag att Kristin Östling kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi kommer inte att visa ditt postnummer offentligt online.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften:
Jag ger Kristin Östling tillåtelse att överlämna den information som jag lämnar på detta formulär till följande parter: