Jag vill kunna köpa Dentosal tandkräm igen

Så här skriver ACO på sin hemsida.

Dentosal har utgått ur vårt sortiment

Dentosal är en unik produkt. Den tröga och grova konsistensen ställer höga krav på de stora kärl i vilka produkten blandas på fabriken. Fabriken vi använt under många år lade tidigare i år ner sin tillverkning, och vi har gjort flera försök att flytta produktionen till någon av våra andra fabriker. Detta har visat sig vara för utmanande, då den tröga och grova formuleringen inte går att anpassa tilli vanliga tillverkningsdimensioner.

Den unika konsistensen ställer också höga krav på tubförpackningen. Vi har därför under en lång tid fått reklamationer på tuber som spricker.

Vi har utvärderat olika omformuleringar för att anpassa Dentosal till våra fabriker, men tyvärr hittar vi ingen lösning som uppfyller de höga kvalitetskrav vi har på våra produkter. Vi har därför beslutat att lägga ned tillverkningen.

Jag vill fortsätta köpa denna tandkräm och nu vill jag ta reda på hur många fler som är intresserade, så jag kan ta nästa steg för att rädda det ENDA tandkrämen jag kan använda.

Genom att underteckna godkänner jag att Eva Kallai lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.