Intressekoll för en större Skatepark i Arvika

Hej

Vi vill kolla hur stort intresse det finns för att bygga en skatepark i Arvika.

Genom att skriva under denna namnisamling samtycker du till att Arvika kommun behöver en skatepark för våra barn och ungdomar.

Namninsamlingen garanterar inte till en skateparksbyggnation men kommer att hjälpa oss att jobba mot målet.

Inspirationsvideos:

Bmx https://youtu.be/zs03pl5A89g

Rullstol https://youtu.be/AUUVfPy0UgI

Kickbike https://youtu.be/DEMo5w3a5Vc

Inlines https://youtu.be/yi0XQQOjuTQ

Skateboard https://youtu.be/LpR7Mp6sjY0

Parkour https://youtu.be/7n7ms_l1ofo

Vad är en Skatepark?
En skatepark är ett område designat för olika aktiviteter inom skate, området är försett med tex, pool, ramper, väggar, trappor, räcken eller andra hinder placerat på en plan åkyta.
Denna kan vara byggd av tex. asfalt med trä ramper, helt i betong eller kombinerat betong/trä. Det finns även andra kompositlösningar.

Vad har en Skatepark för användningsområde?
En skatepark är inte enbart till för skateboard som det kanske låter utan det är ett område där flera olika grenar kan mötas beroende på hur parken är designad.
En skatepark kan fungera för såväl Skateboard som Kickbike, BMX, MTB, Inlines, Rullstol, Parkour etc. Endast fantasin sätter gränserna.
Skateparken kan även användas som en mötesplats vid tex. kalas eller för en tränings session, man kan även sätta upp en mini scen och låta lokala ungdomar uppträda under en åksession.

Är en Skatepark bara till för proffsåkare?
NEJ, en skatepark kan ha hinder med olika svårighetsgrad och olika material, allt ifrån stora slätytor till större drop eller hoppramper. Detta gör att det passar alla från ca1 år och uppåt, nybörjare som konditionsutövare eller proffesionell. Vill man inte åka skälv så kan man alltid agera publik och följa åkarnas utvecklig.

Varför en Skatepark?
En Skatepark är en mötesplats där barn möter äldre barn, unga möter äldre, en plats där man kan lära av varandra.
Det är en plats som öppnar upp för gemenskap och intresse i andra sporter, Kickebikeåkaren möter BMXåkaren osv.
Skating oavsett form ökar det aktiva livet hos utövarna och är en otroligt bra träningsform då det krävs både styrka, balans, kondition och koordination.

Patrik Larsson; Karl Haglund    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Patrik Larsson; Karl Haglund lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.