Ingen skolskjuts för barnen i Skummeslövsstrand

Ingen skolskjuts för Skummeslövsbarn!

Precis före påsklovet levererade Laholms kommun en nyhet som avsevärt försämrar boendet i Skummeslövsstrand.

Barnens skolbuss till Skottorp dras in pga. nya riktlinjer från kommunen. Det innebär rent konkret att elever som går i årskurs ett till sex får åka med bussen till skolan i Skottorp. Elever i årskurs sju till nio som tidigare åkt med samma buss och sen vidare till Våxtorp, får med start i augusti 2021 hoppa på bussen först när den anlänt till Skottorp. Alltså förväntas de cykla till pizzerian i Skottorp och väl framme åka 25 minuters buss till sin skola. Detta samtidigt som bussen de facto åker från Skummeslöv till Skottorp.

Det är lika korkat som att simma bredvid färjan till Helsingör. Skälet sägs vara att populationen i Skummeslöv nu ökat...

Beslutet har ingen vinnare. Argumentet är dummare än allt annat. Svens Livs möter den ökande populationen med större utbud. Skottorps IF startar fler idrotter och på varje ledig tomt byggs det bostäder för att möta den ökande viljan att flytta till Skummeslöv. Det är normalt, bra och logiskt. Att då i dessa tider göra tvärtom är inte bara onormalt, fel och ologiskt. Det är dessutom ytterst obegåvat.

Hjälp oss att ändra på detta totalt tokiga beslut. För barnens, föräldrarnas och faktiskt för Laholms kommuns skull.

Bifogat är brevet vi fick från kommunen samt följebrevet som kommer lämnas till kommunen tillsammans med de namnunderskrifter vi fått in.

4AEA56FF-DCE6-499B-8AE7-C19C82FE3B1C.jpeg

E60CCCC3-C6E7-4B23-B246-D2C767C7C32F.jpeg347F8619-3622-4425-8B75-37AADDA03C74.png

Undertecknade motsäger sig att skolskjutsen dras in för de barn som ska vidare till Våxtorp.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Undertecknade motsäger sig att skolskjutsen dras in för de barn som ska vidare till Våxtorp. lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.