Inför rökförbud på Varamonstranden i Motala

Den andra augusti 2018 samlades ca 30 frivilliga vid Varamostranden i Motala för att plocka upp fimpar ifrån stranden. Under drygt en timme plockades 6 kilo fimpar upp ifrån denna strand som är Nordens längsta insjöbad. 6 kilo motsvarar ca 18.500 fimpar och hit kommer besökare ifrån när och fjärran för att njuta av en skön stund vid Vätterns klara vatten och vackra sandstrand. Här leker småbarnen i vattenbrynet och enligt information på motala.se så är stranden "mycket barnvänlig". Men 18.500 fimpar på en sandstrand är inte barnvänligt.

I nuläget finns inget förbud mot rökning på stranden och med denna namnunderskrift vill vi påverka styrande kommunpolitiker att besluta om rökförbud på stranden. Vi tycker att Motala kommun ska värna om besökare och bidra till en trevlig upplevelse för alla som besöker Varamon.

Skriv på denna namninsamling för att visa ditt stöd för en rökfri och hälsosammare badplats och en fortsatt trevlig strand för alla att åtnjuta årets finaste dagar på. Namninsamlingen pågår fram till 1:a september 2019, därefter lämnas namninsamlingen till styrande kommunpolitiker.

Tack för ditt stöd!

IMG_5346_5.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Carola Donato lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.