Hyresgästerna hos Mönsterås Bostäder straffbeskattas

Mönsterås kommun vill plocka ut en större summa av sitt bostadsbolag (Mönsterås Bostäder AB) genom att dubbla den så kallade borgensavgiften. Beslutet grundar sig i kommunens dåliga ekonomi och innebär att en hyresgäst som bor i en vanlig lägenhet i bostadsbolaget tvingas betala 700-800 kronor extra varje år. Man väljer alltså att straffbeskatta människor som bor hos Mönsterås Bostäder. Det är orättvist, anser Hyresgästföreningen. Gör din röst hörd genom denna namninsamling och ge politikerna i Mönsterås kommun en möjlighet att tänka om. Ge ditt stöd till hyresgästerna i
Mönsterås – skriv under här.

Mats Claesson, Hyresgästföreningen    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Mats Claesson, Hyresgästföreningen överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.