Hurra vårdpersonal PÅ RIKTIGT

Vi alla har sett inläggen om att människor ska applådera varje kväll för att visa sitt stöd till vårdpersonalen nu i covid-19 tider. Det är en fin tanke bakom men vad gör det egentligen? Precis ingenting. Det ändrar inte det faktum att vården sliter och kämpar som bara den, alla 24 timmarna alla dagar om året. Och det har dem gjort redan innan covid-19 spreds.

Missförstå mig inte, det är jättebra att fler har fått upp ögonen för vad vårdpersonal faktiskt betyder för vårt samhälle. Men jag tycker att vi kan visa på riktigt att vi hurrar dem, genom att skriva på denna namninsamling för att trycka på hos de personerna som sitter i makten att förbättra vårdpersonalens arbetsvillkor, löner, och utrustning. Det är ingen hemlighet att dem (även övrig blåljus personal) får mindre än vad dem förtjänar. De räddar ju faktiskt liv.

(Förbättring behövs även hos polis, brandkår m.m så feel free att starta en egen namninsamling för dem!❤)

Genom att underteckna godkänner jag att Matilda Rathcke lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.