Högre moral inom det som kallas viltvård, tack!

Den senaste tiden har det gått ut artiklar i media om den ökade populariteten för jakttävlingar.

Vi är många som reagerar på denna oetiska metod att locka fler (och yngre) människor till jägarförbunden, detta oavsett vilka åsikter vi har om jakt generellt. Att tävla om vem som kan släcka flest liv under en viss tid är inte bara omoral i sig, att riskerna för skadeskjutningar ökar i de här sammanhangen lär det dessutom inte råda några tvivel om.

Detta är ju inget nytt, och absolut inget svenskt, det förekommer i hög grad i andra länder, inte minst i USA som ju måste anses vara rena u-landet när det gäller natur och miljö. Borde inte Sverige, som är så stolta över sina djurskyddslagar, ta avstånd från denna alltmer populära trend?

Skriv på om du också vill få ett stopp på detta!

Petitionen kommer att skickas till berörda myndigheter och ministrar under våren.

Genom att skriva under godkänner jag att Marie Skåning överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.