Hjälp saba och hennes familj att få stanna i Sverige och inte utvisas till Iran där dödsstraff väntar familjen.

Saba och hennes familj kom till Sverige för sju år sedan och har nu fått avslag på sin asylansökan. Då de konverterat till Kristendomen riskerar de att vid en utvisning till Iran där Sharialagar gäller att bestraffas med döden. De önskar leva i ett land där det råder yttrandefrihet och religionsfrihet.

Migrationsverket anser inte att familjen vid en utvisning till Iran riskerar att dödas. Migrationsverket ifrågasätter huruvida deras konvertering till kristendomen är äkta och ser inte hotet som finns både från släktingar och myndigheter i Iran.

Saba och hennes familj har fasta heltidsjobb och bidrar på så sätt till det svenska samhället. Saba arbetar som optikerassistent och är snart klar med sin tolkutbildning.

Snälla hjälp Saba och hennes familj till ett fortsatt liv genom att skriva på denna namninsamling. Var med och rädda livet på en familj som endast vill leva sitt liv fritt från terror och skräck i ett land som inte värnar om mänskliga rättigheter.

Genom att underteckna godkänner jag att Roshi Hoss lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.