Hjälp Owen att stanna i Sverige

För en vecka sedan fick Owen Matthew beskedet om att han kommer behöva flytta till Indonesien då migrationsverket inte anser att han ska få bo kvar. Owen har bott och studerat i Växjö sedan 2020 och har under den tiden skapat sig ett liv i Sverige där han skaffat många vänner och gjort allt han kan för att hjälpa till genom att engagera sig på universitetet, bland annat allt slit han lagt ner för ESN, WÄDUR och Slottsstallarna. Beslutet motiveras i att Owen har ett liv att flytta hem till i Indonesien och att omställningen inte bör vara så stor. Detta håller varken Owen eller vi samarbetsföreningar från Linnéuniversitetet i Växjö med om och startar därför en namninsamling för att försöka få en ändring av beslutet. Skriv på för att försöka hjälpa Owen!

Genom att underteckna godkänner jag att WÄDUR lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.