Hjälp oss rädda Klättenskolan!

Var med och rädda Klättenskolans framtid som en viktig del av bygdens fortsatta överlevnad och utveckling.

Klättenskolan är en grundskola, fritidshem och förskola som ligger naturskönt nedanför Tossebergsklätten. En närhet till hela skolan för oss föräldrar och barn ger inte bara en trygghet utan även en lugn miljö och skolstart för barnen. Skolan ger ett tryggt omhändertagande och har bra personal som verkligen bryr sig om barnen. En skola som endast har lite drygt 30 år bakom sig.

Bildningsutskottet hade januari 2024 gett skolchef Markus Jonsson i uppdrag att utreda/genomlysa Klättenskolans framtid, detta stod klart 18 mars 2024.

Nu skall det upp i kommunstyrelsen 11 april och kommunfullmäktige 22 april.

Skolan har varit hotad tidigare 2012 då även Bäckalunds och Rottneros skola ingick i planen. Det resulterade i att Klätten och Bäckalund fick vara kvar men Rottneros skola lades ner. Därefter 2012 skedde en folkomröstning som resulterade i ett nej till nedläggningar av byskolor.

Trots detta lades Bäckalunds skola ner 2019.

Med en underskrift av detta dokument motsäger du dig förslaget till nedläggning.

Sunne. 2024-04-02.

Genom att underteckna godkänner jag att Ida Walfridsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.