Hjälp Illias och Ilans familj att återförenas och stanna i Sverige

Det här är Illias och Ilan, 11 och 9 år gamla. Två pojkar som är födda i Sverige. De har levt hela sitt liv i Sverige med sin mamma och sin pappa. En trygg familj som levt och försörjt sig själva. Barnen har hög närvaro i skolan, är oerhört smarta och har många kompisar. På fritiden spelar pojkarna fotboll och leker med sina vänner, precis som pojkar i den här åldern ska göra. Mamman har sitt ursprung i Etiopien och pappan i Kamerun. Under flera år har familjen levt under ett utvisningsbeslut. Ett beslut som nu verkställs. I februari utvisades pappan till Kamerun och nu ska barnen o mamman utvisas till Etiopien. Mamman lämnade Etiopien som 18-åring och har ingenting att komma tillbaka till. Hon har heller inget giltigt pass. Pojkarna talar dessutom bara svenska och engelska. Utlänningsrätten säger att devärnar om kärnfamiljen och att de endas skiljs åt tillfälligt om det finns möjlighet för familjen att återförenas. Man pratar om barnkonventionen och barnens bästa. VAR är barnens bästa i det här? Ska dessa pojkar, födda och uppvuxna i Sverige, avvisas till ett land där de inte har någon möjlighet till en värdig framtid?

Hur kan detta ske? Maktlösheten jag känner över att jag inget kan göra äter upp mig inifrån. Mina fina, fantastiska pojkar, som har kommit att bli en så stor del i mitt liv. Det gör så ont.

Finns det något jag kan göra? Snälla, sprid ordet och skriv under!IMG_3321.png

Genom att underteckna godkänner jag att Marie Johansson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.