Hjälp en trebarnsfamilj stanna i Sverige!

C610F2F1-7E4B-49AE-B5DF-1FD26D2E4F05.jpeg
Hej!

Vi är en trebarnsfamilj från Belarus som bor i Sverige väldigt länge. Mamma, Anastasiya Sivakova bor i Sverige 8 år, pappa, Anton Sivakou bor i Sverige 14 år. Nu riskerar vi att bli utvisad efter Migrationsverkets beslut tillbaka till Belarus.
Vi är en arbetsamt familj som jobbar i hela livet. Anton Sivakou flyttade till Sverige för 14 år sedan och började jobba som takläggare. Han jobbade som anställd i 7 år och sedan startade eget företag med massor av projektet och nöjda kunder. Anastasiya Sivakova flyttade till Sverige för 8 år sedan. Hon var mammaledig med 2 barn som i sammanlagt 3 år. I andra perioden Anastasiya jobbade med Anton och pluggade på distans på Undersköterska utbildning. Nu jobbar Anastasiya Sivakova som undersköterska på Karolinska sjukhuset i Solna i gastromedocin och kirurgi avdelningen. Anastasiya drömde från barndomen att jobba inom vården och nu har hon jobb som hon verkligen älskar och vill fortsätta jobba.

Vi har tre barn, två av de var födda i Sverige. En pojke var född med medfödd hjärtfel och klumpfot som behandlas nu på Karolinska sjukhuset. Att flytta till Belarus nu betyder för honom att tappa tid och möjlighet få rätt behandling. Andra pojke nyligen fick diagnos ADHD och väntar på medicinering. Att flytta till Belarus för honom betyder tappa möjlighet att leva som alla andra barn! I Belarus det finns ingen stöd i skolan för såna barn. Barn med ADHD kan få hjälp där bara om de får officiellt titeln "handikappad". Flerbarnsfamiljer med sona barn är ofta listas i polisen utan nån anledning.
Vi vill be er att hjälpa oss! Alla tre barn drömmar om att jobba som polis.

Ni kan skriva under här så vi kan bevisa till Migrationsverket att vi måste stanna kvar i Sverige!

Vi båda föräldrar jobbar och betalar skatt! Vi och våran barn älskar Sverige! Och vi vill stanna kvar här! Snälla, hjälp oss!

Anastasiya Sivakova    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Anastasiya Sivakova lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.