Hjälp Violetta stanna

182672092_374822613855423_895938413673673788_n1.jpg

Jag heter Violetta Fedotkina, 19 år gammal kommer från Ukraina. Jag har bott i Sverige i 7 år med min familj mamma, pappa och en storebror. Hela familjen har fått uppehållstillstånd för utom mig. Jag och min familj kom till Sverige 2014 och då var jag bara 12 år. Under den tiden som vi bor i Sverige, min far och bror hittade jobb och min familj fick uppehålls och arbetstillstånd, men inte jag, för att jag har ingen pass.

När jag kom till Sverige så hade jag inget pass för att man får passet i Ukraina när man är 14 och då var jag redan i Sverige. Vi har kontaktat Ukrainska ambassaden och försökte fixa pass men dem säger: ” När du fyller 18 år kommer du aldrig få pass i Ukraina”.

Under hela den tiden jag har bott i Sverige gick jag i skolan från 6:an till 9:an, sen började jag gymnasiet och slutar snart andra året och har ett år kvar på gymnasiet. Nu har jag fått avslag på att stanna i Sverige. Migrationsverket vill att jag ska lämna landet och splittra mig med min familj.

I Ukraina har jag ingenting, ingen bostad, ingen familj eller släkt om jag åker tillbaka är jag helt ensam där utan nånting. Där kommer jag vara papperlös och hemlös.

Sverige är mitt hem,här har jag min familj, mina vänner och det är här jag känner mig trygg. Jag är en vanlig svensk tjej som vill bygga sitt liv, hitta arbete efter jag slutar gymnasiet och vill vara med familjen.

Den situationen gör att jag känner mig hela tiden stressad och orolig för min framtid. Jag hoppas att det finns många omtänksamma människor som vill hjälpa mig och min familj.

Just nu kommer jag överklaga migrationsverkets beslutet i domstolen och vill be er att skriva under namninställning. Kommer vara jätte tacksam för alla som vill dela den här inlägget.

Violetta Fedotkina    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Violetta Fedotkina lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.