HiGStudenter för Anonyma tentor

Studenter vid Högskolan i Gävle har länge kämpat för att få skriva anonyma tentor. Andra lärosäten gapar när vi berättar att det inte finns på Högskolan i Gävle, hos många är anonyma tentor en del av vardagen. Men inte i Gävle. I flera år har föreningar och studentkåren kämpat för att detta ska vara en självklarhet på alla program. Nu vill vi samla alla röster för att visa vad vi vill!

Detta är anonyma tentor:

Anonyma tentor innebär att du istället för ett namn anger en sifferkod du blivit tilldelad. Detta innebär att examinatorn sedan inte vet vems tentamen de rättar. Detta leder till en friare debatt och en större trygghet hos studenten med vetskap att bli dömd utifrån tentamensresultat och inte övrig prestation.

Gefle Studentkår    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Gefle Studentkår överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.