Tänk på Sveriges bästa! Inget SD eller andra främlingsfientliga, höger populistiska, nationalistiska partier i Sveriges regering och riksdag!

Antirasism_på_flera_språk.jpgNu har vi en ytterst osäker politisk situation i Sverige och det gör mig orolig, inte så mycket för min del utan för mina barn och barnbarns skull och mina vänner som kommit till Sverige av olika anledningar.

Överallt i Europa blåser högervindar och extremhögern agerar likt rovdjur för att få vara med och styra.
Vi har fått många bevis på hur extremhögern har ”förstört” land efter land.
Förstört i den meningen att det har blivit ett hårdare klimat mot flyktingar, mot pensionärer, mot fattiga, mot arbetare de enda som har klarat sig är den rika makteliten som bara blivit rikare.
Är det så att vårat framtida samhälle ska se ut?

Frågar du mig så är svaret NEJ!

Jag vill att vi skall ha ett samhälle där alla får plats.
Jag vill ha ett samhälle där vi har likvärdiga livsförutsättningar.
Jag vill ha ett samhälle som bygger på inkludering i stället för exkludering.
Jag vill ha ett samhälle med en ärligare politik, inte som ni när de högerextrema sprider olika lögner för att på så sätt indoktrinera folk om ett land i kris som till varje pris skall skyllas på bland annat invandrarna.
Jag vill ha ett mjukare samhälle, inte som nu när de högerextrema bara pratar om hårdare tag.

Listan på mina orosmoln kan göras lång men ett faktum som vi aldrig kan bortse ifrån är att de länder där de högerextrema fått inflytande så har det alltid resulterat i kaos på många nivåer.

Naturligtvis är det så i en demokrati att vi måste finna oss i den demokratiska processen, det är därför demokratin är så bra men är det verkligen genomtänkt av er som hejar på höger sidan och speciellt då SD?

Har ni studerat länder där de högerextrema satt sina spår i politiken?
Har ni funderat på hur det högerextrema samhället kommer att påverka era barn och barnbarn?

Vill ni vrida samhället mer mot demokrati så MÅSTE vi göra våra röster hörda NU!
Vi måste visa våra politiker att vi inte accepterar denna högervridning som håller på att gå alldeles för långt utan att de måste dansa sig och sätta fokus på det som är viktigt, nämligen människor, inte pengar, prylar, status och makt och inte de hårda värdena!

Varför ska vi upprepa de misstag som man gjort i land efter land, misstag som leder till hets mot homosexuella, hets mot kvinnor, hets mot fattiga, hets mot människans rätt att själv bestämma som i abortfrågan.

Håller du med mig så kan du visa det genom att inte lägga din röst på blåbrunt och speciellt inte på SD där vi redan ser effekterna av deras framfart med hat, hot, exkludering av olika grupper, kaos i kommunalpolitiken men fram för allt det smutsiga sättet deras politiska kampanjer sker med hatet o fokus och speciellt då mot invandrare.

Vi har alla ett fritt val men kom samtidigt ihåg att vi alla också får ta ansvar för de val vi gör!

Stefan Lindkvist

Antirasist ja visst!    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Antirasist ja visst! lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.