Guldäpplet till Christian Lennerholt 2013

Namn: Christian Lennerholt

Institution: IKI

Motivering:
Christian borde få Guldäpplet 2013 eftersom han verkligen brinner för sitt yrke. Han håller pedagogiska och mycket lärorika föreläsningar och man har aldrig tråkigt i hans sällskap eftersom han är en god människokännare med känsla för sin omgivning och vet när han kan blanda in lite humor både i sina föreläsningar och handledningar.

Under Christians handledningar så lägger han inte svaret på studentens fråga i dennes hand utan han möter nivån på studentens kunnande och utmanar denne att tänka på egen hand och med endast några eventuella hintar under diskussionen får han studenten att oftast lösa frågan på egen hand. Detta leder till att man lär sig på en helt annan nivå än om man givits en färdig lösning.

Christian är alltid trevlig och möter studenter med ett leende och han är alltid väldigt snabb med att rätta och skicka tillbaka inlämningar. Han ger dessutom alltid väldigt givande feedback på studentens arbete.

Ni som skriver under på denna nominering, var vänliga och skriv med ert användarnamn hos HIS.