Gör Marabou glutenfri!

Marabou! Nu är det dags att göra NÅGON av Marabous chokladsorter glutenfria. 3% av Sveriges befolkning är glutenintoleranta och vi längtar efter god choklad. Vi har många diskussioner i en Facebookgrupp där vi letar efter bra och goda alternativ till choklad men vi kommer alltid fram tull att Marabou är godast.

Som vi har förstått det så kör ni allt i samma produktionslinjer och det är därför den inte är glutenfri. Vi förstår att det är en kostnadsfråga att köra chokladen med digestiv och andra som innehåller kex i en egen produktionslinje men tänk vad många fler kunder och ökad försäljning ni kommer att få när 300.000(!) fler personer kan köpa er choklad. Vi är många som kan lova att köpa massor!

Detta är en seriös namninsamling och uppmaning. Vi vill också njuta av hos choklad. Är så trött på torr mörk choklad och Daim - som är en av de enda chokladen vi tål. Snälla undersök saken och återkom till oss!

Tack!

Genom att skriva under godkänner jag att Madeleine Holst överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.