solnaupproret

Quoted post

Jag mår illa...
Gäst

#20 De borgliga kommunalpolitikernas svek

2012-11-12 18:33

Så går det när obegåvade och maktfullkomliga kommunalgubbar låter sig mutas till att låta skattebetalarna bli borgensmän i ekonomiskt huvudlösa affärer som Nationalarenan och Mall of Scandinavia. Inte bara Solnas bilägare får betala med Sveriges tuffaste parkeringsbestämmelser och en 100% höjning av boendeparkeringen utan nu ryker även gamla och barn. Vi vill flytta från Solna om man fortsätter på den inslagna vägen, kommer också aktivt arbeta för att sätta stopp för en borglig majoritet i nästa val. Var sedan många år inbiten folkpartist men kan nu inte tänka mig att rösta blått i kommunalvalet. Det hela är egentligen mycket tragiskt och strider förmodligen mot kommunallagens förbud att kommuner involverar sig i näringsverksamhet.  Förordningarna kom till för att förhindra att situationer som denna skulle kunna uppkomma. Höj skatterna och redovisa sedan hur mycket av skattehöjningen är en följd av engagemanget i Nationalarenan och Mall of Scandinavia. Så skall ansvariga politiker ställas vid skampålen. Har man spillt ut mjölken kan man inte sluta dricka utan nya pengar måste in för att ersätta den förlorade drycken. De två byggprojekten skänker inte mig något som helst mervärde utan den uppkomna situationen gör mig bara beklämd. Man spår också en veritabel shoppingcentrumdöd pga av överetablering, hur tror ni det då går med Solnastads budget, inte för att tala om vad som händer när räntan går upp från dagens extremt låga nivå, eftersom kostnaderna ffa utgörs av räntor. Bäva Solnabor för det kan komma påverka priset på era bostäder negativt pga både hög kommunal skatt och dålig kommunal service! Behåll skattenivån avveckla all kommunal kulturversamhet. ersätt den med en egenfinansierad, går säkert bra för invånare med höga inkomster.  Lämna alla barn i sticket som råkats födas med fattiga föräldrar. Vrid samhällsutvecklingen 100 år tillbaka i tiden era skenheliga taliban liberalister. Att stjäla från skattebetalarna för att gynna privata affärsintressen är inte mer marknadsekonomiskt än vad den korrupta kommunistregimen i forna Sovjet ägnade sig åt. Ska verkligen Solna styras av ett gäng MUFare som knappt är torra bakom öronen och springer och gömmer sig när Janne Josefsson kommer på besök.

Svar

Primperan

#23 Re: De borgliga kommunalpolitikernas svek

2012-11-14 14:41:44