Upprättelse åt Joakim Selin

Quoted post

ELGE

#23 Re: Re: Re:

2012-09-02 14:18

#19: Per - Re: Re:



Du/Ni som kritiserar antalet i Facebookgruppen ”Jag kräver att Joakim Selin återkallas till sin tjänst… …. ”uppmanar jag :  Starta en egen Facebookgrupp som förslagsvis döps till ”Jag  anser det vara rättfärdigt och helt korrekt att kyrkorådet avskedat Joakim Selin”.

Eftersom du/ni anser, att den Joakim-positiva Facebookgruppen gör så mycket fel, har du/ni alla möjligheter att visa hur det korrekt ska gå till. Inga ”tvångsanslutningar”, inga utanför Veddige-Kungsäterförsamlingen, inga dolda namn osvosv.  I kyrkorådet finns  f d lärare som kan spänna ögonen i dig/er om det blir fel.

Svar


Gäst

#37 Re: Re: Re: Re:

2014-10-29 15:28:35

#23: ELGE - Re: Re: Re: 

 Hej

uppsägningen av joakim selin skedde på felaktiga grunder, man gjorde fel helt enkelt och det kostar nu. Men att läsa om hur joakim nu 'blivit en mer ödmjuk människa och sörjer'... Vi som vet hans historia både inom och utanför kyrkan vet att grund fanns utan tvekan. En person som behandlar din omgivning på det sätt som han gör, som blivit uppsagd pga sexuella trakasserier på en tidigare arbetsplats... Tråkigt både för joakim och församlingen detta, för det har skett på helt fel sätt och kunde lösts i samförstånd. Önskar nu församlingen all kraft att resa sig och bygga upp verksamheten igen och göra medarbetarna till glada och inspirerade arbetare i vingården igen. Och att joakim hittar ett arbete med ömsesidig respekt från alla parter.