Rädda Stabby-fälten

Quoted post

Suzanne Eriksson
Gäst

#14

2016-09-03 11:21

Vi måste bevara den natur vi har i närområdet. Vi som bor här behöver den. Det är många äldre människor och många barn som inte annars får någon tillgång till vår fina natur. Jag har sett många äldre människor med rullatorer som sitter vid en grön markplats och njuter utav att vara nära i naturen. Många barn och barnstugor har även sina utflyktsmål här. Även de äldre barnen som går i skolorna här i närheten har sina aktiviteter här. Här sjuder det av liv. För att inte tala om alla stressade heltidsarbetande vuxna som behöver sin paus här ifrån arbete och tidspress. Till vila, rekreation och njutning och glädje. För att se naturens växlingar, årstider och djurliv. För att lära våra kommande generationer hur naturen interakterar med oss människor. Vi är en del av naturens kedja. Vi behöver den för att må bra både fysiskt och psykiskt. Uppsala behöver sina grönområden. Nu byggs det på varje liten grön plätt.

Vi flyttade hit på grund utav att det var nära till skog och grön natur. Jag blir hemskt besviken om det ska byggas här.

Jag hoppas att du Lena som har startat denna petition får ett stort gensvar. Jag ska göra vad jag kan för att sprida detta vidare.

Svar

Lena

#16 Re:

2016-09-03 16:11:05

#14: Suzanne Eriksson -  

 Tack Suzanne :-)