Avgå Rikspolischef Dan Eliasson

Quoted post

cogito, ergo sum

#49 Dirty-Harry

2016-01-27 17:56

Vad är nästa steg? Införa dödsstraff? Naturligtvis är även mördaren ett offer för sitt beteende eller psykiska läge. Märkligt att en polis som uttalar dessa funderingar och därmed är precis den polis ett samhälle ska ha, ska bli stormad av mer eller mindre hatiska kommentarer. Vi har inte en aning om vad denne kille har i ryggsäcken. Det som är fundamentalt fel är arbetsmiljön, detta borde polisanmälas som ett brott mot arbetsmiljön till ansvariga hos den som driver HVB-hemmet. Såsom VD för ett företag, äger man ett privat ansvar för varje anställds säkerhet att kunna utföra sitt arbete utan risk för skador eller olycksfall. Dom flesta är snabba att delegera ut detta, till närmaste arbetsledare som naturligtvis inte har makt att påverka resurstilldelningen, men väl blir "halshuggen" i rätten för brott mot arbetsmiljölagen, förmodligen vållande till annans död. Jag känner bara tillförsikt när en polis inte är en dirty-Harry, utan en inkännande människa som måste se brott från flera håll i sin utredning.

Svar

P

#76 Re: Dirty-Harry

2016-01-28 05:43:28

#49: cogito, ergo sum - Dirty-Harry 

Du är en idiot och mes. Det finns ingen som helst anledning att känna empati för eller försöka förstå den här typen av människor.

Hur tror du att du själv hade reagerat om det hade varit din egen dotter, va?

Det måste fan vara slut på allt daltande och snack om att ha "förståelse" och sånt skit. Det räcker med galenskap nu. Nog är nog!

Jag

#212 Re: Dirty-Harry

2016-01-30 15:19:16

#49: cogito, ergo sum - Dirty-Harry 

 Han är inte chef för Migrtionsverket - han är cher för polisen. Migrationsverket har en egen chef.


Gäst

#277 Re: Dirty-Harry

2016-02-04 13:27:03

#49: cogito, ergo sum - Dirty-Harry 

 Jag skiter i vad han har i sin ryggsäck , han kommer hit och får en fristad och som tack tar han en människas liv ! Hon som var där för att hjälpa honom och andra på detta boende. Visst det skulle absolut ha funnits mer personal där och hjälpt till men tydligen har man ju inga pengar till det. Men vem hade blivit hans nästa offer kan man ju fråga sig om det är så lätt för honom att släcka ett liv. Jag vill då att jag och min familj, mina barnbarn ska få känna sig trygga när vi går ut, tyvärr ser bilden helt annorlunda ut. Så min sympati har han INTE, Skicka honom tillbaka därifrån han kom, och låt honom ta Eliasson med sig !