Laserbehandling för PCOS kvinnor ska återinföras via vården

Quoted post

JN

#5

2015-12-17 00:47

Har sökt hjälp för min skäggväxt i flera år utan någon som helst förståelse eller stöttning. Är riktigt illa att en kvinna som har PCOS inte skall få hjälp att ta bort generande behåring, men gör man t.ex. en könskorriring från man till kvinna ingår laserbehandling för hårborttagning. Vad är skillnaden? Känns som man glöms bort och ingen tar det på allvar.

Svar

Ace

#9 Re:

2015-12-17 15:49:27

#5: JN -  

 Jag beklagade mig över min hårväxt för min husläkare. Hon sa att man fick betala själv, men att jag hade tur som har så mörkt kropphår, för lasern tar inte ljust hår som hennes, så visade hon upp en arm med så ljust och glest hår att det knappt syntes.

Jag är ljushyad men med mörkt hår, så minsta lilla syns jätteväl, hade bra mycket hellre haft ljust hår iaf så att det inte syntes så sjukligt väl...

(Fast hade helst så klart fått hjälp med att ta bort det till samma pris som vanlig läkarvård)

Ida

#19 Tack

2015-12-19 22:18:58

#5: JN -  

  Tack för din underskrift och kommentar! Vi behöver alla hjälpas åt att få igenom detta genom att ifrågasätta politikernas beslut. Din insats hjälper fler kvinnor tack! 


Gäst

#36 Re: gäst i studio

2016-03-15 21:40:14

#5: JN -  

 Hej ,

Jag arbetar med ett tv program som ska sändas på kanal 7 senare i vår. Programmet går just nu under arbetsnamnet "Doktor Mikael ock Tilde" och handlar om olika sjukdomar och åkommor. I ett av programmen ska vi prata om kvinnor och generade hårväxt. Vi letar efter en gäst med dessa problem och som inte har fått hjälp att bli av med hårväxten. Har du problem med detta eller känner någon som har det och som vill medverka i ett tv program. Mejla mig i sådana fall på Sofia.hartung@nyhetsbolget.se 

 

mvh Sofia