Bevara Sjöstigens lekplats
Quoted post
Martin Rådbo |
#20 Mölndal Outdoor IF jobbar för att lekplatsen skall få finnas kvar2015-10-15 07:33Jag heter Martin Rådbo, jag är medlem i föreningen Mölndal Outdoor IF och projektledare för bygget av vår klubbstuga. Jag vill gärna ha en dialog med er som är berörda, och vi kommer bjuda in till det så småningom. Min ambition är att lekplatsen skall få vara kvar. Vi som förening tycker det är trevligt med en bra plats för barnen i omedelbar närhet av vår klubbstuga. Vi vill också göra vad vi kan för att det skall förbli en bra plats för er som bor i området. Jag har senast förra veckan haft en dialog med Mölndals stad kring just detta. Det slutade med en överenskommelse att vi skall samverka för att bevara den på bästa sätt. Kommunen lovade att sätta upp en ny lapp med information kring detta på lekplatsen. Jag kommer fortsätta arbete med kommunen för att detta skall bli bra. Exakt vad det innebär vet jag ännu inte.
// Martin Rådbo Mölndal Outdoor IF
|
Svar
Gäst |
#23 Re: Mölndal Outdoor IF jobbar för att lekplatsen skall få finnas kvar2015-10-19 19:34:57#20: Martin Rådbo - Mölndal Outdoor IF jobbar för att lekplatsen skall få finnas kvar Hej Martin, till att börja med uppskattar vi att du bemöter kritiken. Så att det inte blir något missförstånd så vill jag bara förtydliga att lekplatsen bara en del av frågan. Ökad trafik (vi har redan två föreningar och många besökande och parkeringsplatsen kommer inte räcka till), minskad tillgänglighet av den enda plana ytan i området (som de boende delvis tvingats finansiera), ett klubbhus som ser ut att vara tänkt att användas för uthyrning som festlokal samt en stark känsla bland de boende i området av att detta inte gått rätt till med det extremt låga arrendet, plötslig utarrendering, val av arrendator, oförmåga att presentera underlags för besluten osv. Jag måste bara helt enkelt ställa frågan: - Vill ni verkligen bygga en klubbstuga i ett område där ytterligare en förening inte är önskvärd? Roddklubben och segelklubben har haft ett samförstånd med de boende i området, vilket har varit en förutsättning för deras aktiviteter. Man har också haft många medlemmar i området. Detta tror jag tyvärr MOIF kommer få väldigt svårt att uppnå, med den här starten. Och varför är det så viktigt att vara just här där det finns så mycket som talar emot det? Jag tror det är många som uppskattar MOIF och era aktiviteter (däribland vi själva), men de måste ske på rätt plats och inte mitt i ett bostadsområde, med stark försämring för de boende. Jag förstår att ni inte tycker ni gjort något fel, och det kan hända att så är fallet. Felen har kanske framför allt begåtts i kommunhuset. Men jag är ändå intresserad av svaret på frågan om huruvida ni verkligen vill driva igenom detta till vilket pris som helst och i så fall varför just här? Det måste finnas ett bättre alternativ. |
Bevara Eftersnack – en unik röst i det svenskspråkiga medielandskapet i Finland.
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Rädda liv, hjälp ALS-sjuka att få använda nytt läkemedel.
Skärp er SF bio. Bojkotta Spermageddon.
Rädda Gröndalsskolan från rivning!
Varför utvisa Mostafa???
För Stefan Carlens som chef
Sollefteå Sjukhus ska vara kvar
Protest mot felaktiga nätverksavgifter!!
Vi kräver att alla mejeri och köttprodukter bovaermärks!
Rädda Vargen-Stoppa vargslakten!
Protest mot stängning av vårdcentralen
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Stoppa Willys från att ta bort snuskylarna!
747 Skapad: 2025-07-07
LÅT GHOLAM STANNA!
719 Skapad: 2025-07-06
Stoppa nedläggning av Bosgårdsskolan och Fässbergsskolans mellanstadium, Mölndal
617 Skapad: 2025-07-01
Rädda Attendo hemtjänst i Säffle
348 Skapad: 2025-07-02
Stoppa förslaget om obligatorisk förskola från tre års ålder - värna om valfriheten!
7204 Skapad: 2025-05-07
Prioritera GC-vägen längs bygdeväg 30 i Lemland – skriv under för trafiksäkerhet och miljö!
301 Skapad: 2025-06-22
Stoppa AR förbud och stoppa blyförbud
834 Skapad: 2025-04-30
Upprop för att ”Rädda Riksväg 62 i norra Klarälvdalen”
628 Skapad: 2025-06-18
Stoppa kommunens planer att återta arrenderad mark på Skarholmen
1595 Skapad: 2025-05-22
Förbjud falsk honung och rädda vår natur.
102 Skapad: 2025-07-01
Stoppa utvisningen av Turay Gömleksizoglu – han har gjort allt rätt
123 Skapad: 2025-06-30
Upprop för att stoppa nedläggningen av Ransbysågen.
364 Skapad: 2025-06-24
Stäng inte Beroendemottagningen!
234 Skapad: 2025-04-01
Stoppa moskébyggen i Stockholms län
3868 Skapad: 2025-01-06
Låt oss vara tillsammans vid vårt barns födelse.
45 Skapad: 2025-07-06
Avkriminalisera digitalt sexarbete nu
44 Skapad: 2025-07-02
Stoppa stålverksplanerna i Ingå för att rädda miljön! Pysäytetään Inkoon terästehtaan suunnitelmat ympäristön pelastamiseksi!
282 Skapad: 2025-06-26
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
85232 Skapad: 2022-02-13
Navelpiercing till Antonia
39 Skapad: 2025-07-05
Namninsamling för Cykelväg mellan Algutsrum och ICA Almérs
38 Skapad: 2025-07-06