Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!

Quoted post

Förbannad Smålänning

#87 Svin!

2013-11-18 08:35

Dom på Kronofogden är svin. Har varit med personligen om där dom bara klampat in i boendet utan att jag själv hann öppna dörren. Hemfridsbrott? Olaga intrång? Måste inte jag själv öppna dörren? Sen att dom kan ta djur är ju sjukt, dom är svin på KF, och jag hoppas dom själva hamnar i en svår situation. Vem som helst dig kan hamna hos KF.

Svar


Gäst

#192 Re: Svin!

2013-11-18 13:32:07

#87: Förbannad Smålänning - Svin!

Nej, vem som helst hamnar inte hos kronofogden. Bara den som inte betalar sina räkningar, förmodligen med en attityd att det är någon annan som skall betala. De som inte betalar gör ett aktivt val med de konsekvbenser som det innebär när kronofogden kommer på besök. Och kronofogden sitter inte och lite random slår i en telefonkatalog och röstar på vem de skall trakassera under arbetsdagen. Det ligger en ansökan från någon som är mycket bekymrad hur den skall kunna betala sina räkningar, när den som valde att köpa utan att betala gör som den gör dvs låter bli att göra rätt för sig.

Jag känner mängder av människor som inte hamnar hos kronofogden enbart därför att de bara handlar sånt de har råd med och att de betalar sina skulder. Svårare än så är det inte.