Ja till Gruva i Jokkmokk

Quoted post

Inte bra

#27 Re: Jimmy

2013-11-05 21:04

#9: - Jimmy

Vattenfall har bara gjort Jokkmokk gott och gör det ännu som en av kommunens största arbetsgivare.

Snacka om vad regeringen gjort istället när dem styrde om skatten från kraftverken från Jokkmokk till Stockholm....

Snacka om att då sittande kommunalråd tackade nej till en viss ägarandel av Akkats kraftverk......

Så less på att folk kastar skit på det företag som byggt upp kommunen och håller den flytande än idag så kolla upp dina fakta innan du snackar...

Svar


Gäst

#28 Re: Re: Jimmy

2013-11-06 09:30:32

#27: Inte bra - Re: Jimmy

Håller helt med, fan vad folk klagar på vattenfall, dom har gjort mycket för kommunen och gör fortfarande, vad hade vi varit utan dom? Kan då tillägga att jag själv är "vattenfallsbarn" uppvuxen i den sk "byn som försvann" byn som uppkom pga vattenfall och försvann med vattenfall, vilket alla från början visste skulle hända. Byn hade som mest 3000 invånare, ingen speciellt liten by. Jag har inte kvar mina rötter, inget sk "föräldrahem" att komma tillbaka till, men är jag bitter? NEJ, har haft en otroligt bra uppväxt, massor med roliga minnen. Hur står del av våra kommunmedborgare jobbar idag åt vattenfall eller gruvor? Är nog väldigt många.