Stoppa nedläggningen av Överturingens skola!

Quoted post

enkel matematik

#50

2013-10-25 07:27

Hur ska man kunna bedriva en skola med för få elever?? vad kostar uppvärmning av den aktuella skolan under ett år?. vad kostar lärarlöner för dessa få elever per år? samt underhåll och dylikt per år? hur man än vänder och vrider på det hela så styr ekonomin detta land. så även på överturingen. ni är inte dom enda drabbade. och angående bussresor, så finns det dom som har längre än ni att åka. och det funkar, så varför ska det inte funka där uppe?? är ni mer gnälliga och rädda?? tydligen.

Svar

Jörgen Hansson

#51 Re:

2013-10-25 07:41:57

#50: enkel matematik -

Varför sänker du debatten till att kalla oss gnälliga och rädda, när vi endast vill se över alternativen. I dagens samhälle kan jag sitta på en sida av jordklotet och bedriva utbildning med människor som finns på andra sidan jordklotet. Vad har det med att vara gnällig och rädd att göra? Jag väljer att göra det för att SLIPPA resandet, vilket både är effektivt, billigt och dessutom miljövänligt. Varför kan du inte bara se utanför den box som du verkar vara instängd i?

Jag har inte sagt någonting om att det inte är kostnader. Jag ber bara att man skall se över alternativen. Läraren kan mycket väl vara i Ånge, men med tekniken av idag så kan man ju faktiskt ändå finnas via videolänk till ett x antal skolor ute i landet. Inte bara Överturingens skola.

Varför inte göra en videoskola av ALLA skolor som idag har långa avstånd?

Jag ser på problematiken med UTBILDNING i fokus eftersom det är det jag arbetar med och har arbetat med i 20 år. Jag har sett trötta elever redan efter en halvdag, som klagar på att de sovit för lite, att de inte har vaknat riktigt ännu osv osv...

Dessa är FULLVUXNA elever som jag pratar om. Sen är det intressant att du formulerar dig i de sista meningarna med DÄR UPPE vilket tydligt visar vilken del av landet du representerar. Konstigt nog så har jag träffat trötta FULLVUXNA elever från MALMÖ i syd till LULEÅ i norr.

Är de också bara gnälliga och rädda menar du?

Jag undrar vem som är mest rädd, som fortfarande är anonym i sina inlägg?