Vi vill ha kvar natt verksamheten på hemlösas hus!

Quoted post


Gäst

#20

2013-10-22 19:42

Jag ser det som en självklarhet att alla som befinner sig i Sverige ska ha ett tryggt ställe att sova på och mat för dagen. Detta blir en trygghet för alla att veta att det finns en säng som väntar på en. Jag för detta resonemang då jag vet att det finns en osäkerhet att röra sig ute på natten både för hemlösa och icke hemlösa för att möta
oberäkneliga människor som man inte vet hur de kommer att reagera. Detta nattboende skulle lugna några hemlösa missbrukande människor att klara natten utan en rädsla för att blir skadade under natten och få mat i magen. Detta kan även vara en början mot ett friskare liv för dessa personer. Det hade varit spännande att höra ifrån en faktabaserad källa varför boendet ska lägga ner. Det är en trygghet för alla om alla oavsett vem det än handlar om att ha ett tryggt ställe att sova på och mat i magen. Jag anser att detta ska vara någonting som alla ska få tillgång till! // tjejen som drömmer om ett tryggt samhälle för alla!

Svar

pelle målare

#42 Re:

2014-03-10 06:40:04

#20: -

bra skrivet ,,du tar upp några ömmande punkter som jag vet att hemlösa känner ,, en ständig kamp för den otrygghet och rädsla som de känner ! Dessutom skriver du om ett hopp som de får att kanske kunna starta upp ett friskare och mänskligare liv genom den genomgångsperiod de ändå får på hemlösas hus ,,att sänka människor som redan är på samhällets botten är inte värdigt ett svenskt samhälle ,,,som skryter att vi ligger i framkant ,,vad det än må gälla ,,,Politiker ! se verkligheten i människor ,,inte i statistik och pengar !