Häv skolinspektionens beslut att stänga Lundsbergs skola

Quoted post


Gäst

#5 Hej

2013-08-28 21:42

Jag stödjer förslaget om att lägga ner skolan. Jag betvivlar inte att skolan har väl fungerande undervisning och att eleverna ges bra förutsättningar.
Men att lärarna hittills har varit så blinda för våldet på skolan förbryllar mig. Det skulle kunna vara så att media ger en felaktig bild av hur pass grovt våld som förekommit i incidenterna, men att våld förekommit flertaliga gånger är ett faktum.
En skola ska vara en trygg plats, och vare sig undervisningen är "toppklass" eller inte är Lundsberg en skola där problem uppstått och förbisetts alltför många gånger.
Jag kan däremot ställa mig bakom att fördröja nedstängningen, ett halvår till nedstängning är inte tillräckligt mycket tid, om elever ska tvingas byta gymnasium måste de ges tid att avsluta sin pågående utbildning.

Svar


Gäst

#8 Re: Hej

2013-08-28 22:20:58

#5: - Hej

tänkte bara påpeka att det inte är kritik mot skolans undervisning eller lärarna utan mot elevboenderna där de bor efter skolan.


Gäst

#9 Re: Hej

2013-08-28 22:52:31

#5: - Hej

Då kan vi ju börja stänga en massa skolor runt om i landet. Detta är ju inte unikt på bara lundsbergs skola....