Folkomröstning om invandring

Quoted post


Gäst

#6

2013-03-18 00:33

Invandringen är för stor och m å s t e bromsas
kommunerna går på knäna för kostnsderna blir för stora.
Sverige utarmas och budgetarna blir allt snålare och snålare på alla samhällets områden

Svar

Ersättning som inte går att leva på

#450 Re:

2015-05-13 19:44:08

#6: -  

 Såg att Ylva Johansson i debatt om löner och arbetsgivaravgifter kom fram till att förslaget innebar att man i sådant fall skulle kunna leva på 4000kr/mån och det är inte rimligt sade hon.

Intressant.. Jag är en av de lyckliga fas-3 människorna och får just 4000kr/mån att leva på.. De idioterna vet inte ens vad de driver för politik och vad den leder till. Känns väldigt bra att vara helt beroende av mina anhöriga för att kunna klara mig, för hon har helt rätt, 4000kr/mån kan man inte leva på. Men det är precis vad jag är dömd till att göra samtidigt som staten öser pengar, bostäder, subventionerade jobb till invandrare.

Vad jag då jag gjort för fel? Jo jag blev som ung arbetslös och kunde tyvärr inte söka asyl i mitt eget land så jag är istället hänvisad till det sociala systemet för landets egna invånare - som är ett spår med helt andra ersättningsnivåer och förutsättningar.

De telefoner invandrarna har som jag ser på aktivitetscentret jag går på skulle kosta mig mer än en månadslön och jag skulle bara kunna drömma om att köpa en sådan.

Jag vill gå en utbildning för att försöka ta mig ur skiten men får inte för budgeten är redan spenderad för vuxenutbildning i kommunen där jag bor. På frågan hur den redan kan vara slut i början av året så svarade handläggaren att andelen invandrare som behöver SFI är högre än beräknat.

Känslan av att vara en andra klassens medborgare i mitt eget land där jag har jobbat och betalat skatt i alla år och de som får hjälpen och stödet INTE har det är fruktansvärd. Det skapar ett hat som jag tidigare inte har haft och trodde var möjligt.