Vi kräver regeringens avgång

Sociofoben

/ #65 Nedmonteringen av Sverige

2012-08-01 10:19

Det räcker nu, dom har monterat ned välfärden och sjukvården samt sålt ut allt som bringade in inkomster till staten så att man skulle kunna hålla välvärden vid liv. Nej man sålde till de sina och jag ger meig den på att regerings medlemmarna sitter där och håvar in storkovan på dessa utförsäljningar på ett eller annat vis.
Folk blir bara sjukare och sjukare även om vår näste nobelpristagare i medicin har utrotat alla sjukdomar. Psykvården har monterats ned så att de psykiskt sjuka inte har någonstans att vända sig.
Arbetslösa har inget att leva av och få ett jobb det är otänkbart när man inte får vidareutbilda sig efter 55 års ålder. Då är man satt på gatan. Och den utländska konkurrensen gör så att många mister jobbet, jag kan bara tala om min bransch där nu ICA har dumpat priserna på transporter så att inga Svenska åkare har en möjlighet att köra för dem. Alltså östeuropeer kör ICA från och med Oktober 2012. Ja det finns så mycket att peka på men jag nöjer mig här mer finns i min blog http://sociofoben.wordpress.com