RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X


Gäst

/ #10

2017-03-08 13:56

Det känns som det är kamp i Sverige inom medicinsk världen. Det är synd! Chronisk borrelia är resultat av miss-diagnos eller ignorans. Fä man rätt behandlig i rätt tid, det bliri nget chronisk utveklandet! Infektion kliniken i Sverige är inte stark tyvärr. Diagnos and labb tester kostar en del och läkarna sitter på budget. Det finnsi nget möjlighet att få även privat tillgång till läkaren och stå för betalning själv, som det finnsi andra länder. Intravenös antibiotika inte används pg av kostnaden. ör att det betyder att man ksa vara udnerk otnorll i sjukhus, det betyder plats och andra kostnader. Sen intravenös antibiotika är dyrare. man ska utföra tester och kontroller ochd etkostanr också pengar etc. det ligger i grunden varför det finns inte möjlighet. Därför gick man till tableter. Man utförde statistisk undersökning av tableter påverkandet vs intravenös, och accepterat den resultat som man fick. Det är ingen risk med intravenös antibiotika behandling om det är riktig behövs. Faktisk det är bättre än tableter, för att de går direkt i blodet, den sparar på stomach och andra organser. Och igentligen det skulle inte behövas om standarda läkarna kunde klinisk symptom utvärdering och inte blindande trodde på "test reusltst" from labb utan examenering själv. I mitt land vi hari nte tillgång till dyra maskiner och apparater och läkarna har erfarenhet att använda kliniska bilden. Vilken är bristande i Sverige, speciellt inom infektioner. Det är som inte populärt längre inom medicinsk väld. Kovepenin (penecilin baserande) det är jo mest skriven ut antibiotika. Lätt att få resistans för faktisk. Chronisk borrelia och koinfektion är svår att behandla eftersom det beror på immunitet av patient. Olika personer med olika immunitet har olika respons. I Sverige det behövs läkarna som utvärderar och förtår vad är infektion är. Som har kunskapp av vilka antibiotika som finns och hur kan de kombineras etc. Svåra sjukdommar till ex. lever behandlas med antibiotika på lång tid i Sverige. jag känner till exempel där ett barn som hade problem med lever behandlades på 3 år med antibiotika. Här har vi motstånd till acceptans att Borrelia, bartonelal och andra infektioner som är ignorerat i lång tid och blev kroniska är svåra och kan inte behandlas med 10 dag kur penecilin. Om man lär sig om borrelia bakteria då vet man att den bakteria cykel är 28-30 dag, vilket betyder att behandling ska vara inom 30 dag minst för att kunna döda bakteria. Här det är frågan som man behöver kämpa för. Det är många som lider och få inte rätt tillvång till medicinsk vård. vad är statens ansvar för detta? Vi pratar om människa liv här. Vad kostar människa liv i Sverige? För mig kämpade jag 8 månader eftersom fick miss-diagnos och fel behandling av AT läkaren. lyckan att jag har hittat till rät läkaren med kunskap som fick jag hjälp från. Inom 1,5 år återställde jag mig kunde komma ut till full 100% jobb. Vad kostar till staten att människa lider av sjukdom och kan inte jobba och staten betaller för det. Kan man inte få rätt diagnos då går på andra symtom som trötthet, utbränning etc, fibromyalgi, ämnesomsättning vad som helst som egentligen symtom, men DET kan användas för att få sjukskriven. Jag skriver under även att jag är inte patient till denna läkaren, men jag har erfarenhet hur svårt det är att få hjälp i denna situation. Läkarna som visar upp intresse att behandla såna svåra infektioner ska ha rätt till stödd, kollaboration med forskning etc. Det vad är rätt att göra! Om man få inte hjälp från medicinsk system, man ska betala för sig själv och söka hjälp utlandet, varför betalar vi skatt? Jag skriver under.