Inga kommunalskattepengar till privata utförares vinst!

Gäst

/ #14

2016-11-10 16:12

I Sigtuna kommun där jag bor finns det vaga uttalanden från Oppositionen om att 50% av kärnverksamheten kan privatiseras. Det är frapperande att oppositionen talar i sådana vaga termer. Ifall de skulle säga att den skolan, det ålderdomshemmet vill vi privatisera när vi kommer till makten, vad skulle då hända? Självklart att de människor som är berörda skulle protestera och definitivt inte rösta för dessa partier vid nästa val. Så jag och några vänner försöker få oppositionen att säga vad de vill privatisera. Men oppositionen kan varken artikulera eller precisera vad denna 50% är. Fegt från deras håll, oansvarigt från vårt håll att inte kräva ett klart besked från varje parti i opposition eller från gruppen. Och i oppositionen ingår SD. 

Jag är så trött på att vara "politically correct". Och jag vill upplysa om vad definitionen av "politically correct".

Definitin av politicalli correct: Politically correct is agreeing with the idea that people should be careful to not use language or behave in a way that could offend a particular group of people  

Lorenzo