Svt bedriver klandervärd partiskhet,som missgynnar befolkningen


Gäst

/ #87

2016-11-03 10:34

SVT har jag nästan slutat att titta på, nyhetsförmedlingen är antingen ytlig,propagandistisk eller nonsen nyheter .
TV journalisterna tycks bestå av ett litet kotteri, som tittare känner man sig som en oinbjuden gäst, som ska sitta och titta på när andra äter, deras samtal är så ointresanta , slätstrukna, att konversationen på närmaste busshållplats upplevs som högklassig intelektuell stimulans i gämförelse.

Denna soppa gör att man tyvär har slutat titta på TV och missar därför de få program som är se värda.
Även SR, som förr ändå var ett ljus i mörkret är på väg åt samma håll, förut lyssnade jag jämt på P1, det har jag slutat med, antingen propaganda eller ämnen som inte angår mig.Efter 10-11:e programmet om hur en person mår, börjar det temat bli tjatigt. Ett undantag "kropp o själs " program om "psykiatrin" mycket bra. Släktband hette ett program som va bra annars även SR börjar likna ökenvandring, nyheterna en uppvisning i demagogi, propaganda och nonsen snack. Högt och lågt i en salig blandning, Viktiga nyheter i pereferin och nonsens snack i fokus.