Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!


Gäst

/ #110

2016-08-09 22:33

Motivering: Min svåra astman botades hos Vidarkliniken och med vägledning av en privat fysioterapeut. Detta efter drygt 20 års lång behandling hos den offentliga vården med ordination av flertal olika astmamediciner under två decenier, men utan resultat. Tvärtom. Jag fick systemisk candida överväxt till följd av ordinerade hos både lugnkliniken och VC astmamediciner. Dessutom hade jag hostat mig sönder pga hostattacker vilket ledde till operation till följd av mina utomordentliga besvär. Vidarkliniken är bevisligen kompetenta att behandla sk "obotliga" kroniska sjukdommar är min egen och många andras erfarenhet. Numera efter knappt ett decenium har jag levt utan astmamediciner och är helt fri från astman. Komplementärmedicin behövs och ska värnas om pga demokratiska, etiska och samhällsekonomiska skäl samt humankapital vinster. I Tyskland fungerar utmärt ett gott samarbete mellan Antroposofisk läkekonst med universitetsjuhusen som en föredömlig föerebild. Har Sverige råd att inte värna Vidarkiniken?