Låt Floating ingå i Sjukvårdens Högkostnadsskydd

Gäst

/ #21

2016-07-11 08:58

För att jag lider av svår, kronisk smärta pga Ehlers-Danlos syndrom typ 3 (hypermobilitet) och en extra jobbig fibromyalgi som följd av detta, som inte upptäcktes förrän förra året, och fibrodiagnosen fick jag 2012.

Har dock haft kroniska smärtor sedan 1988, då jag var 11 år, och skadade höger fotled som är opererad 2 ggr utan större förbättring.
Nu har jag även en fraktur i VÄNSTER fot sedan 8 månader tillbaka, som inte vill läka.

Kroniska smärtor i båda höftlederna (diagnos trochanterit och bursiter), som nu har gett mig falsk ischias och hälsporre/plantar fasciit på båda fötterna kroniskt sedan 2001.

Att flyta är det ENDA som hjälper mig mot smärtan.

Jag står redan dagligen på oxycontin + oxynorm (efter 2 bukoperationer som förstörde mitt liv totalt) och har t o m testat ALLA antidepressiva och andra tänkbara mediciner som Lyrica/ (gabapentin) utan framgång.

Inte heller TENS hjälper, kortisoninjektioner hjälper inte i höfterna längre, men lite i ländryggen.
Akupunktur hjälper väldigt lite, men jag är tillräckligt desperat för att göra det 1 gg/veckan, men nu är det minst 2 mån uppehåll.

Jag har inte råd med floating, så jag har gjort det i simhallen en gång (men har inte råd med bussen och inträdet), kommunens rehabbassäng kan jag inte använda pga den höga klormängden de har i vattnet. :-(

Så jag längtar till sommaren, då jag kan flyta i havet någon enstaka gång, eller i mina föräldrars lilla pool (men de hade för mycket klor senast och det går inte flyta när mina syskonbarn badar samtidigt). :-(