Låt Floating ingå i Sjukvårdens Högkostnadsskydd


Gäst

#1

2016-03-09 18:27

Är mycket insatt i floatingens vetenskapliga underlag - och det är STORT!

Gäst

#2

2016-03-09 19:04

Floating gjorde mig medicinfri efter en nackskada med kotförskjutning och ständig nervvärk i armar i händer ....

Gäst

#3

2016-03-09 20:36

Jag vet, både av egen erfarenhet och från kunders respons, att floating är mycket verksam för många hälsoproblem!
Floating har förbättrat mina nack & ryggproblem (skador), min fibromyalgi, motverkat stress och varit till stor hjälp för bättre sömn mm.
Under de drygt 9 år vi har drivit floating i Skellefteå så har jag sett och hört många kunder som fått stor hjälp av floating!
Sen är det självklart även nyttig i andra sammanhang, som t ex:
Förebyggande mot ohälsa, vid mental träning, för att förbättra sportprestationer mm.

Gäst

#4

2016-03-09 21:10

Att kunna få chansen att uppleva detta inom landstingskostnad skulle ge många chansen att återhämta sig kvickare än annars och gemene man skulle då ha råd till detta

Gäst

#5

2016-03-09 22:27

På tiden det tages upp till ytan. Flloating är väl en av de absolut bästa behandlingar mot stress, huvudvärk och stelhet i kroppe. Snacka om rogivande avkoppling. Tror faktiskt att staten hadde tjänat på det. De skulle leda till att folk hadde orkat att jobba mer,vilket skulle leda till mer skattepengar till staten

Gäst

#6

2016-03-09 22:28

Floating kan hjälpa många utbrända att komma tillbaka till jobbet och livet. Det kan lindra ångest och även hjälpa missbrukare att bli nyktra. En förträfflig metod utan biverkningar.
Trädjesus

#7

2016-03-09 22:31

Floating är en evidensbaserad verksam behandling mot diverse ångestrelatarede åkommor som t ex utmattningsdepression, GAD, sömnsvårigheter,missbruk mm. Lindrar även smärtor, fibromyalgi mm.


Gäst

#8

2016-03-10 05:50

Tycker att Floating är en bra alternativ bevandling.

Gäst

#9

2016-03-10 06:43

Absolut ska det ingå i högkostnadsskyddet ! 


Gäst

#10

2016-03-10 06:58

För att floating ska ingå i högkostnadsskyddet!

Gäst

#11

2016-03-10 11:03

Se hit alla och skriv på!! Allt för hälsan

Gäst

#12

2016-03-10 12:07

Jag har haft stor hjälp av mina floatingtillfällen! Bättre än massage!

Gäst

#13

2016-03-10 13:16

För att floatingen hjälpte mig när jag ramlat och slagit huvudet, den löste spänningarna som blev och jag mådde snabbt mycket bättre

Gäst

#14

2016-03-10 15:01

Min handikappade son går på floating en gång i veckan och det är det bästa som hänt honom. Mer rörlig, mindre värk och positivare kille.
För honom skulle det betyda allt att få på högkostnadsskydd. Betalar detta själv idag.

Gäst

#15

2016-03-10 15:03

Har hjälpt hela min kropp. Bara älskar floating. Utan det skulle jag ha smärta hela tiden. Idag klara jag mig utan värktabletter.

Gäst

#16

2016-03-11 13:09

Floating är det bästa som jag har prövat! :) Det har förändrat mitt liv och jag mår så mycket bättre och har mera energi :) Jag drömmer om att få ha en egen floatingtank hemma :)

Gäst

#17

2016-03-14 19:17

Jag har Fibromyalgi och diskförskjutning i ryggen. Testade Floating och mådde väldigt bra av detta. Skulle väldigt gärna fortsatt med detta, men kan inte för min ekonomi inte räcker till. Skulle det ingå i Högkostnadsskyddet skulle jag kunna gå dit och må så mycket bättre.
Möter varje dag i mitt jobb personer som precis som du skulle behöva Floating för att må bättre.

#18 Re:

2016-03-23 14:03

#17: -  

 


Gäst

#19

2016-04-05 09:04

Floating, bra för kropp och själ, gynnar säkerligen sjukvården med ev. mindre läkarbesök då man får ett bättre välmående för hela människan.

Gäst

#20

2016-04-14 15:40

För att jag har ledvärk, psoriasis och muskelspänningar, vilket jag får behandlat med tabletter från sjukvården. Att få tillfälle att floata eller få massage på högkostnad skulle vara bättre för min kropp än tabletter...mvh Anna

Gäst

#21

2016-07-11 08:58

För att jag lider av svår, kronisk smärta pga Ehlers-Danlos syndrom typ 3 (hypermobilitet) och en extra jobbig fibromyalgi som följd av detta, som inte upptäcktes förrän förra året, och fibrodiagnosen fick jag 2012.

Har dock haft kroniska smärtor sedan 1988, då jag var 11 år, och skadade höger fotled som är opererad 2 ggr utan större förbättring.
Nu har jag även en fraktur i VÄNSTER fot sedan 8 månader tillbaka, som inte vill läka.

Kroniska smärtor i båda höftlederna (diagnos trochanterit och bursiter), som nu har gett mig falsk ischias och hälsporre/plantar fasciit på båda fötterna kroniskt sedan 2001.

Att flyta är det ENDA som hjälper mig mot smärtan.

Jag står redan dagligen på oxycontin + oxynorm (efter 2 bukoperationer som förstörde mitt liv totalt) och har t o m testat ALLA antidepressiva och andra tänkbara mediciner som Lyrica/ (gabapentin) utan framgång.

Inte heller TENS hjälper, kortisoninjektioner hjälper inte i höfterna längre, men lite i ländryggen.
Akupunktur hjälper väldigt lite, men jag är tillräckligt desperat för att göra det 1 gg/veckan, men nu är det minst 2 mån uppehåll.

Jag har inte råd med floating, så jag har gjort det i simhallen en gång (men har inte råd med bussen och inträdet), kommunens rehabbassäng kan jag inte använda pga den höga klormängden de har i vattnet. :-(

Så jag längtar till sommaren, då jag kan flyta i havet någon enstaka gång, eller i mina föräldrars lilla pool (men de hade för mycket klor senast och det går inte flyta när mina syskonbarn badar samtidigt). :-(

Gäst

#22

2016-07-11 09:02

Har inga fysisks smärtor själv, men har en syster som har det och jag vet hur svårt det är för henne att bara överleva dagen.

Jag spänner mig en hel del i musklerna, vilket ger inflammationer, och skulle också må bra av att kunna flyta, men jag har inte råd att göra det pga lägsta sjukersättningen, precis som min syster har.

Gäst

#23

2016-11-03 20:46

Jag skriver under !/// Camilla Walter