Ändra lagen om våld i nära relationer

Gäst

/ #12

2016-06-21 18:48

Jag har själv blivit utsatt för en psykopat som slagit mig och fått andra killar att gå å mig. Han höll mig fången i lägenheten vi bodde i medan han spöade upp mig. Jag hade flyttat och kommit tillbaka för att se hur han mådde då han innan varit med om en hemsk olycka men klarat sig. Men iaf så medan han höll mig fången och slog mig så berättade han att det stod folk utanflr också som skulle döda mig och jag kände nästan hur livet gick ur mig. Han är dum i huvudet så han ber mig ringa min pappa och säga att han ska föra över 3000 kr på hans konto annars skulle jag vara död inom 10 minuter och han började räkna ner och vi la på. Jag kunde med telefonen skriva hjälp-sms til grannar och lyckades i slutet av allt iaf rymma ut och polisen kom men jag sa ingenting. Jag var livrädd. Han fortsatte ringa och hota och fick andra att göra samma sak. Jag fick panik och drog därifrån, alla mina "vänner" gav mig ryggen och många tror inte ens på mig. Jag åkte till sjukuset dagen efter men jag vågade inte stanna kvar då han ringde hela tiden. Jag slängde mitt nr och bytte. Jag har behövt göra det många ggr under detta år.
J