Bevara lokaltidningarna!


Gäst

/ #109

2016-05-15 18:34

Jag anser absolut att lokaltidningen bör utkomma såsom Bbl i tiderna gjorde. Jag hade både Bbl och Husis under många år och var nöjd. Mem, men... sedan hittade de som tror sig vara visa på att hälften av materialet var samma i båda tidningarna!!! Vem läser samma sak dubbelt och dessutom betalar dyrt för det?? Alltså beslöt jag mig för att hålla min lokaltidning, som är den viktigare för mig, och nappa på erbjudandet om 5+2. Det som jag inte är så nöjd med är att de dagar Husis kommer så innehåller den bar stora bilder och dessutom är bildtexterna ofta skrivna på mörk botten, vilket gör att det inte går att läsa vad där står.
Lokalnyheterna vill man ha och det är fråga värt om det alls lönar sig för mig att beställa "bildtidningen" Husis i nästa år.. Hur dskulle det vara om KSF-Media skulle hålla kvar lokaltidningarna och i stället skulle ge ut Husis endast 2 gånger per vecka!? Är det inte så att huvudstadsborna läser allt på nätet.
Det skulle vara mycket bra att få veta hur många dubbelprenumeranter som lämnade bort Husis och höll kvar lokaltidningen eller tog paketet 5+2. Det är en mycket viktig information för konsumenterna men kanske inte för KSF-Media.