Fästingrelaterade infektioner måste tas på större allvar!


Gäst

/ #6

2016-05-06 20:16

Redan på 70-talet fick jag lära mig att plocka bort fästingar från vår långhåriga hund, senare plockade jag bort på hästen. En dag kom hon inte ut ur stallet, det var Erlichia och något mer. Ordinationen blev en stor spruta med penicillin intravenöst i tre dagar. Hon återhämtade sig. Själv minns jag att jag bara fått en eller två fästingar. Barnen däremot har haft ca tre var, då har äldsta bara fyllt 8 år. Vi bor således i ett fästingrikt område. När allt fler människor inser att detta område är otroligt dåligt utforskat, är det på tiden att något görs. Det är många som blir ifrågasatta i Svensk sjukvård idag och som blir betydligt bättre efter vård i Tyskland än genom KBT i Sverige. Sjukvården och alla måste sluta negligera de kroniskt sjuka i Sverige. Om Svenskarna fick adekvat vård på Svenska sjukhus, som man betalat för via skattsedeln, skulle de inte behöva åka till Tyskland och betala för privat sjukvård med ytterligare skattade pengar ur sin egna plånbok. Tänk även på alla sjukskrivningar, personliga umbäranden, LSS utbetalningar och förtidiga dödsfall, allt i onödan. Det är dags att till att börja med följa ILADS behandlingsrekommendationer.