Vi vill ha BB Sophia kvar!


Gäst

/ #104

2016-02-06 23:28

Jag arbetar sedan knappt två år tillbaka som narkosläkare på BB Sophia, och det är 'by far' det mest välorganiserade, engagerande samt - ja faktiskt - det absolut mest patientsäkra BB som finns i Sverige!
Ett BB som på riktigt anammat devisen 'patienten i centrum', ett sjukhus där mamman och mammans önskemål betyder något, på riktigt!
Dessutom med en patientsäkerhet för såväl mamma som barn, som på intet sätt står något annat sjukhus i Sverige efter, på intet sätt!
Detta sagt med full vetskap hur vården faktiskt bedrivs på ett flertal svenska förlossningskliniker, såväl på universitetssjukhus som länssjukhus, där jag tjänstgjort som narkosläkare, också i överordnad ställning, regelbundet över tid.
Slutligen kan jag inte låta bli att nämna att jag och min hustru fick förmånen att föda vårt senaste barn på BB Sophia för en dryg månad sedan, en alltigenom fantastisk upplevelse!
Den som tror att en erfaren narkosläkare med gott omdöme medvetet skulle låta sin hustru föda deras gemensamma barn någon annanstans än där han själv anser är det mest säkra sjukhuset vet nog inte mycket om narkosläkares säkerhetstänk....
Med vänlig hälsning,
Matts Nyhlén