Folkomröstning om invandring


Gäst

/ #655

2015-10-04 16:59

Alltför många migranter flyttar in alltför snabbt. Oftast kommer de från kulturer, som är mycket annorlunda jämfört med vår svensk/europeiska kulturkrets. Effekten blir att i stället för att migranterna integreras eller ska jag t.o.m. skriva assimilliseras, uppstår parallella samhällen, vilket jag anser vara mycket olyckligt. Så volymen av migranter är en parameter. En annan, som faktiskt varit aktuell sedan 80-talet, är vilka vi släpper in. Har de skyddsbehov eller inte? Är de rent av kriminella, som undflyr eventuella straff i sina hemländer eller är de terrorister? Jag har inget emot sekulära muslimer, som behöver skydd och de ska också få asyl, såvida de inte är miljoner förstås. Men de kristna då, som i dag verkligen har det svårt i mellersta östern och i Afrika, ska inte de prioriteras? Den tredje parametern är kostnaden för skattebetalarna. Skulle vi inte kunna hjälpa fler på plats för de pengar vi satsar? När volymerna blir så stora att sociala och kulturella strukturer och värderingar riskerar att trasa sönder och när välfärdssystemet är på väg att krascha, då är det hög tid att agera.